Vodafone, bonusul tău e bun de…

Îți urez, dragă Vodafone, să ai parte de „cadouri” și bonificații întocmai celor oferite nouă!

Adevărul este că oferta sună al naibii de bine, dar, cum în ziua de azi nimic nu este ce pare, când auzi că primești banii înapoi”, te cam întrebi ” unde-i păcăleala”. Ofertă falsă! … lucrurile stau cam așa:

Continuă lectura „Vodafone, bonusul tău e bun de…”

Dicționar de călătorie…

Nu știu alții cum sunt, dar eu, ori de câte ori plec în vacanță, mă lovesc de câte un termen provenit din managementul turismului, de al cărui înțeles nu sunt niciodată sigură. Vă prezint un mic dicționar ce vă poate ajuta, sper, la nevoie. (sursa: https://www.family-holiday.ro/mic-dictionar-pe-intelesul-tuturor/)

Abrevieri frecvent utilizate:

Continuă lectura „Dicționar de călătorie…”

Kiwi – un alergen nașpa

De data asta am trait-o pe pielea mea. Ieri, după ce am mâncat un sănătos și hipoglicemic fruct kiwi, am simțit ușor-ușor că începe să mă usture limba. Deși aveam intenția de a mai mânca unul, fiind copt și dulcișor, l-am pus deoparte. In câteva minute usturimea s-a accentuat, apa cu care am încercat a-mi spăla gura părea de foc, toata cavitatea bucală și gâtul țipau la mine de parcă le-aș fi dat vreun jalapeño campion. gingiile nu mi-au suportat pasta de dinți, doar apa călduță calma cât de cât usturimea. După un antialergic și 16 ore, cu respirație greoaie, încă resimt usturimea la nivelul limbii și al gâtului. Urmează să merg la medic pentru teste amanunțite. Ciudat este că resimțeam astfel de simptome doar la ananasul crud, kiwi-ul fiindu-mi prieten până aseară…

Săpând pe net, am aflat că se pare că rata alergiei la kiwi este de aproape 9% în rândul copiilor cu alergii alimentare cunoscute. Cercetătorii au identificat mai mult de zece alergeni în kiwi, principalul alergen, responsabil pentru majoritatea cazurilor de alergii raportate, fiind actinidina.

„Simptomele alergiei la kiwi pot varia de la manifestări ușoare, cum ar fi mâncărimea și umflarea buzelor sau a limbii, până la simptome severe, care pot include dificultăți de respirație, constricția căilor respiratorii și scăderea tensiunii arteriale. În unele cazuri, reacțiile adverse ale consumului de kiwi în rândul persoanelor alergice pot fi atât de grave încât este necesară intervenția medicală de urgență.

În prezent, nu există un tratament specific pentru alergia la kiwi. Singura modalitate eficientă de prevenire a reacțiilor alergice este evitarea consumului de kiwi și a produselor care conțin acest fruct. Tocmai din acest motiv, este esențial ca persoanele diagnosticate cu alergie la kiwi să citească cu atenție etichetele alimentare, pentru a evita expunerea accidentală la acest alergen. De asemenea, este recomandat ca persoanele cu alergie la kiwi să aibă întotdeauna la ei un injector cu epinefrină (adrenalină) pentru a fi administrat în caz de reacție anafilactică.

Studiul confirmă faptul că alergia la kiwi este o afecțiune gravă care poate pune viața în pericol, în special în rândul copiilor mai susceptibili la sensibilizarea primară. În plus, deoarece nu a reușit identificarea și caracterizarea antigenelor moleculare specifice care influențează riscul individual de a dezvolta reacții alergice severe, studiul sugerează că, în continuare, singura abordare eficientă pentru gestionarea alergiei la kiwi îl reprezintă dietele care nu includ acest aliment.”

sursa: https://www.romedic.ro