Sfaturi gramaticale (1) – verbul „a veni”

Cea mai frecventă greşeală întâlnită: „aş venii pe la tine”…

A veni este un verb conjugarea a IV-a: –i,i: „a veni”, (ca şi „a primi”, „a iubi”, „a şti”)

ATENŢIE!

 ”vi” este un pronume reflexiv şi în nici un caz un verb: ex. când folosim „vi”:
1. Când vi se pare gramatica grea….
2. Când vi se vor deschide ochii…
3. Vi se pare ciudat?
4. Când vi s-a spus aşa?

  Mai există şi „vii”  – adjectiv – antonimul lui „morţi” şi omonim cu „vii„(podgorii).

Conjugarea verbului „a veni”
  
Infinitiv:  a veni
Gerunziu   : venind
Participiuvenit
Imperativ: vino (tu) – veniţi (voi)

prezent
eu vin
tu vii
el/ea vine
noi venim
voi veniţi
ei/ele vin
perfect
eu venisem
tu veniseşi
el/ea venise
noi veniserăm
voi veniserăţi
ei/ele veniseră
perfect compus
eu am venit
tu ai venit
el/ea a venit
noi am venit
voi aţi venit
ei/ele au venit
perfect simplu
eu venii
tu venişi
el/ea veni
noi venirăm
voi venirăţi
ei/ele veniră
 
viitor
 
eu voi veni
tu vei veni
el va veni
noi vom veni
voi veţi veni
ei vor veni
viitor
 
eu voi fi venit
tu vei fi venit
el va fi venit
noi vom fi venit
voi veţi fi venit
ei vor fi venit
viitor
 
eu o să vin
tu o să vii
el o să vină
noi o să venim
voi o să veniţi
ei o să vină
viitor
 
eu am să fi venit
tu ai să fi venit
el are să fi venit
noi avem să fi venit
voi aveţi să fi venit
ei au să fi venit
viitor
 
 
eu oi veni
tu îi veni
el o veni
noi om veni
voi îţi veni
ei or veni
imperfect
 
 
eu veneam
tu veneai
el/ea venea
noi veneam
voi veneaţi
ei/ele veneau
condiţional
prezent
 
eu aş veni
tu ai veni
el/ea ar veni
noi am veni
voi aţi veni
ei/ele ar veni
condiţional
optativ
 
eu aş fi venit
tu ai fi venit
el ar fi venit
noi am fi venit
voi aţi fi venit
ei ar fi venit

 ATENŢIE!

  Conjugarea de pe acest site
(http://www.allverbs.com/cache/verbtables/5/v/venii.shtml)este total GREŞITĂ!

Un gând despre „Sfaturi gramaticale (1) – verbul „a veni””

Lasă un comentariu